425726793 282343

تولید انواع لپه در آذرشهر تبریز

انواع مختلف لپه که محصول فرآوری شده نخود است در کارخانه های لپه سازی آذرشهر تبریز، تولید می گردد. اما انواع مختلف این محصول چه تفاوتی از نظر کیفیت و قیمت با یکدیگر دارند؟

آذرشهر تبریز مهد تولید لپه در ایران است که با وجود کارخانه های متعدد لپه سازی در آن نه تنها به نیاز بازار داخلی پاسخ داده می شود، بلکه این محصول به بازارهای خارجی نیز صادر می گردد. در این مطلب سعی بر بیان انواع مختلف لپه تولیدی در آذرشهر داشته و تفاوت کیفیتی و قیمتی آنها را به طور جامع بیان خواهیم داشت.

حبوبات لپه که محصول فرآوری شده نخود است، در غذاهای زیادی مورد استفاده قرار می گیرد و طعم مطلوب و خوشمزه ای داراست. بنابراین اگر به بتوان به تفاوت انواع لپه آگاهی داشت در زمان خرید می توان گزینه مورد نظر از لحاظ قیمت و کیفیت را به آسانی تشخیص و خریداری نمود.

اکثر لپه هایی که در بازار با آن برخورد داریم در آذرشهر تولید می گردد اما بسته به اینکه نخود آن محصول چه کشوری است نام آن کشور را به خود می گیرد. لپه های رایج؛ لپه ایرانی، اتیوپی، استرالیا، تانزانیا و روسی است که به ترتیب نخود آن که به نخودلپه معروف است محصول تولید شده ایران، اتیوپی، استرالیا، تانزانیا و روسی می باشد.

ممکن است در بازار با اصطلاحات لپه ریز، لپه درشت، لپه درهم، لپه سورت، دستچین و لیزر شده برخورد کرده باشیم. در واقع این عنواین به این موضوع اشاره دارد که زمانی که نخود فرآوری می شود لپه ریز و درشت تفکیک و دانه های شکسته لپه جدا می گردد که در این زمان بیان می گردد که لپه سورت شده است. همیشه و در همه حال لپه هر مقدار ریزتر باشد خوش پخت تر و باکیفیت تر است و در نتیجه قیمت بالاتری را نیز داراست. اگر لپه ریز و درشت از یکدیگر تفکیک نگردد لپه درهم خواهد بود و کیفیت چندان مناسبی دارا نخواهد بود. در واقع ایده آل ترین لپه، محصولی است که ریز و سورت شده باشد و یا همان دستچین شده باشد.

اشاره به این نکته نیز ضروری است که لپه مرغوب به این معنا نمی باشد که لپه بایستی زودپز باشد. بلکه لپه ای مرغوب و باکیفیت است که خوش پخت باشد، به این معنا که نه دیرپز باشد و نه زودپز.

در مجموع آذرشهر تبریز قطب تولید انواع مختلف لپه موجود در بازار ایران است که هم پاسخگوی نیاز بازارداخلی است و هم پاسخگوی نیاز بازار خارجی.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *