جدیدترین قیمت نخود در بازار ایران

نخود در بازار ایران در بازه قیمتی ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان در سال ۹۷ قرار داشت و انتظار می رود قیمت نخود در سال ۹۸ نیز همچنان در این بازه قیمت نوسان داشته باشد. اما می بایست منتظر اعلام جدیدترین قمیت نخود در بازار ایران باشیم.

چیزی که معضل همیشگی در بازار خرید فروش حبوبات بوده، گرفتن استعلام جدیدترین قیمت نخود و دیگر حبوبات از فروشنده می باشد. چون خریدار باید چندین و چند مرکز فروش را زیر پا می گذاشت تا بتواند از قیمت نخود در بازار ایران مطلع گردد.
خرید نخود عمدهاما امروزه این مشکل حل شده و سایت های مختلفی روی کار آمده اند. این سایت ها، ارائه دهنده لیست قیمت نخود و حبوبات مختلف به مراجعه کنندگان هستند.

اطلاع از جدیدترین قیمت نخود

capture

سایت بازار حبوبات ایران را می شناسید؟

اکثراً با این سایت آشنایی دارند. زیرا سال های زیادی است که این سایت به کمک مشاورین خبره و کارشناسان آشنا در زمینه حبوبات، به خرید فروش نخود، عدس، لوبیا و … مشغول هستند.
از خدماتی که این سایت ارائه می دهد، می توان به لیست جدیدترین قیمت نخود در بازار ایران اشاره نمود.نخود های موجود در بازار ایران

نخود های موجود در بازار ایران دو دسته هستند:

  • نخود های ایرانی
  • نخود های وارداتی

نمی توان نخود های ایرانی و وارداتی را با یکدیگر قیاس نمود. چون این نخود ها هر یک از نظر کیفی با دیگری متفاوت بوده و ویژگی های گوناگونی هم دارند. اما چیزی که در تقسیم بندی انواع نخود ها مورد توجه قرار می گیرد و این تفاوتی میان نخود ایرانی و وارداتی ندارد، سایز نخود می باشد.
فروشنده نخود کرمانشاهنخود ها از نظر سایز به شرح زیر هستند.

  1. نخود ریز (نخود فلافلی): سایز ۵ و ۶
  2. نخود متوسط (نخود سه خان): سایز ۷ و ۸
  3. نخود درشت (نخود دو خان): سایز ۹ و ۱۰

قیمت نخود در بازار جهانی

درست است که کیفیت نخود اصلی ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت نخود در بازار جهانی می باشد، اما هر کشوری شرایط خاص خود را داشته و می توان گفت که قیمت نخود در آن با توجه به همان شرایط تعیین می شود.

برای نخود های وارداتی، عوامل تاثیرگذار به شرح زیر است:

  • هزینه های کمرگ و واردات نخود
  • تقاضا برای نخود وارداتی در ایران
  • قیمت نخود ایرانی

برای نخود های ایرانی عبارت است از:

  • مقدار نخود وارداتی در بازار
  • نوسان هزینه های تولید
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *