عدس کیلو چند

عدس کیلو چند در بازار

عدس کیلو چند  ؟برای اینکه بدانید قیمت عدس کیلو چند در بازار است، باید به مراکز رسمی پخش حبوبات در سراسر کشور سری بزنید، یا با تلفن های این مراکز تماس بگیرید و یا از طریق جستجو در اینترنت نسب به استعلام قیمت ها اقدام کنید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

عدس کیلو چند

عدس کیلو چند

عدس کیلو چند؟ برای پاسخ به این سوال چند راه وجود دارد. اول اینکه به مراکز پخش و فروش حبوبات سر بزنید یا به فروشگاه ها و مراکز خرید عمده ان مراجعه کنید. دوم میتوانید با این رماکز تماس تلفنی برقرار کنید و راه حل سوم استفاده کردن از وب سایت های انلاین خرید و فروش این محصولات در فضای مجازی است که کار را برای همه راحت کرده است. با یک جستجو در اینترنت هر اطلاعاتی بخواهید در اختیارتان قرار میگیرد.

خواص عدس

عدس یکی از حبوبات پر خاصیت و مفید و خوش مزه است که در طبخ غذاها کاربرد زیادی دارد.طبع و مزاج عدس از نظر طب سنتی و طب اسلامی معتدل و خشک است. پوست و دانه این گیاه دو نوع طبع متضاد هم دارند. یعنی طبیعت پوست ان گرم است، اما دانه ان طبیعتی قابض دارد.

عدس سرشار از انرژی است و میتواند به عنوان یک غذای کامل در نظر گرفته شود. همچنین سرشار از پروتئین و اهن است . حاوی اسیدهای امینه ضروری بدن میباشد . ویتامینهایی مانند بی ۶ در ان وجود دارد .

عدس برای درمان کردن افراد مبتلا به فقر اهن بهترین غذاست. چون حاوی مقدار زیادی اهن است . مشکلات روده را درمان میکند . باعث تقویت معده میشود.

حضرت محمد (ص) درباره عدس می فرمایند: «عدس بخورید زیرا عدس، دانه مبارک و مقدسی است که رقّت قلب می آورد و اشک را زیاد می کند و هفتاد پیامبر که آخرین شان عیسی بن مریم است، آن را مبارک دانسته اند»

همچنین حضرت علی (ع) می فرمایند: «خوردن عدس، دل را نازک می کند و اشک را جاری می سازد.»

عدس در غذاهای ایرانی

عدس کیلو چند

از عدس در پخت بسیاری از غذاهای ایرانی استفاده می شود. از جمله:

آش عدس، عدس پلو، عدسی، دال عدس، کوکوی عدس، پوره عدس با تخم مرغ، کتلت عدس

در این میان محبوب ترین و رایج ترین غذای پخته شده با عدس در بین ایرانیان، عدس پلو و عدسی یا خوراک عدس است .

انواع عدس

به طور کلی دو نوع عدس وجود دارد:

عدس قرمز، که دانه های ان ریز می باشد و رنگ انها قرمز است.

عدس بزرگ یا رسمی، دانه های بزرگ گردی دارد که رنگ انها زرد است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *