قیمت عدس در بازار مشهد

به دلیل واردات عدس از سرخس مشهد، قیمت عدس خارجی در بازار مشهد ارزان تر از سایر شهرهاست. لیست قیمت عدس در مشهد را می توانید در جدول زیر ملاحظه نمایید.

قیمت عدس در مشهد و در بازار کل کشور، بسته به کیفیت آن می تواند زیاد یا کم باشد. در بازار حبوبات مشهد، هم عدس های ایرانی متقاضی دارند و هم عدس های خارجی. شما می توانید با داشتن اطلاعات در این زمینه، راحت نمونه های ایرانی را از وارداتی تشخیص دهید.

در کنار حبوبات نظیر نخود، لوبیا و لپه، قرار گرفتن عدس در برنامه غذایی پیر و جوان، یک اصل محسوب می شود. سرشار بودن عدس از مواد مغذی به خصوص آهن، این را سبب شده تا کسانیکه فقر آهن دارند بیشتر به سمت آن کشیده شوند.

در بازار مشهد، تهران، یزد، اصفهان و دیگر شهرها، قیمت عدس مشخص است. حال اگر می خواهید اطلاعاتی راجع به قیمت عدس در مشهد به دست آورید تا خرید راحت تری داشته باشید، اول از هر چیز سری به سایت بازار حبوبات بزنید.

مرکز فروش عدسقیمت عدس در مشهد چقدر است؟

قیمت عدس در مشهد، همانند قیمت عدس در بازار شهر های دیگری نظیر تهران، یزد و … می باشد.

اما اینکه به چه روشی و به چه اندازه ای اقدام به خرید عدس کنید، بر قیمت عدس در مشهد و دیگر شهر ها تاثیر خواهد گذاشت. مثلاً قیمت عدس در مشهد، بسته به اینکه مراکز فروش مستقیم را گزینش کرده باشید یا غیر مستقیم، تا حدودی همراه با تغییر خواهد بود.

قیمت عمده حبوباتعدس و ارقام آن

عدس از محبوب ترین حبوبات است که دو نوع دارد:

  1. عدس ریز
  2. عدس درشت

ارقام عدس ریز موجود در ایران را می توان بر سه نوع دانست:

  • عدس ریز ایرانی
  • عدس ریز کانادایی
  • عدس ریز قزاق

تفاوت هر یک از این عدس ها در یکدست بودن و نبودن سایز آن هاست که به عنوان مثال، عدس ایرانی چون مرغوب است اما سایز یکدستی ندارد مناسب برای بسته بندی نبوده و فروش فله ای آن انجام می شود.

اما عدس کانادایی مرغوبترین عدس ریز یکدست است که به صورت بسته بندی فروخته می شود.

آخرین قیمت حبوباتبازار عدس در ایران

به خاطر خواص بی نظیر و فوق العاده ای که عدس دارد، بی شک طبیعی است که بازار فروش آن پر رونق باشد. این خواص بسیار متعدد هستند که بیان همه آن ها از عهده ما خارج است. اما در زیر، به برخی از این خواص مختصراً اشاره خواهیم نمود:

  1. حفظ میزان قند خون
  2. کنترل کلسترول خون
  3. کاهش خطر بیماری قلبی
  4. تقویت عملکرد دستگاه گوارش
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *