7103493 orig

قیمت لوبیا قرمز ایرانی و خارجی

انواع لوبیا قرمز ایرانی و خارجی موجود در بازار دارای چه تفاوتی در قیمت و کیفیت است؟ آیا قیمت این محصول در طول سال ثابت است و یا دارای نوسان است؟

لوبیا قرمز یکی از انواع لوبیای موجود در بازار است که به دلیل استفاده زیاد در مصارف غذایی به دو شکل فله و بسته بندی در بازار عرضه می گردد. کنار لوبیا قرمز ایرانی، لوبیا قرمز خارجی نیز از برخی کشورها وارد شده و مورد مصرف قرار می گیرد. در ادامه به بررسی این محصول در دو نوع خارجی و ایرانی و قیمت آن خواهیم پرداخت.

لوبیا قرمز بوجاری و دستچین ایرانی

لوبیا قرمز ایرانی در مناطقی همچون استان مرکزی، لرستان و کردستان کشت و برداشت می گردد. این محصول در نوع ایرانی دارای کیفیت بالایی است و پس از کشت و برداشت به دو شکل بوجاری و دستچین به فروش می رشد. لوبیا قرمز دستچین خالی از هر گونه ضایعات بوده و درجه یک محسوب می گردد. قرمز بوجاری نیز کیفیت مطلوبی دارد و تنها نیاز به پاک کردن قبل از مصرف دارد. هر دو نوع نسبت به لوبیا قرمز خارجی به دلیل کیفیت بالاتر، قیمت بالاتری نیز دارد و در طول نیز به دلایل متعددی دارای نوسان قیمت نیز هست.

لوبیا قرمز خارجی اتیوپی و قرقیز

دو نوع لوبیا قرمز خارجی مورد توجه در بازار ایران قرمز اتیوپی و قرقیز است که در طول سال وارد می گردد. با وجود تفاوت لوبیا قرمز قرقیزستان و اتیوپی در قیمت و کیفیت هر دو وارد می شود. به طور کلی قیمت نوع خارجی لوبیا قرمز از نوع ایرانی به مراتب کمتر است و آن نیز با توجه به دلایلی نوسان قیمت خواهد داشت.

جهت دریافت قیمت روز لوبیا قرمز خارجی و ایرانی می توان با بازرگانی های فعال در حوزه حبوبات ارتباط گرفت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *