لپه زرد تبریزی

لپه زرد تبریزی با توزیع کشوری آن

لپه زرد تبریزی از بهترین نمونه لپه های آذرشهری موجود در بازار است که خرید و فروش آن با قیمت های مختلف صورت می پذیرد؟ آیا لپه زرد تبریزی با سایر لپه های آذرشهر از نظر کیفیت متفاوت است؟ این محصول در نمایندگی های فروش لپه چگونه عرضه می شود؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

لپه آذرشهر

آذرشهر معدن تولید لپه در ایران است. لپه سازان آذرشهر از سال های دور تا به امروز به تولید انواع لپه مشغول هستند. لپه ایرانی، لپه اتیوپی، لپه تانزانیا، لپه روس و لپه برمه از انواع مختلف لپه است که در آذرشهر تولید می شود. پیشتر در مورد انواع مختلف لپه تولید شده در کارخانجات لپه سازی آذرشهر صحبت کرده ایم.

قیمت لپه

لپه تبریزی

لپه زرد تبریزی از بهترین لپه های تولید شده در آذرشهر است که با نام های لپه ایرانی و لپه ریز آذرشهر و یا حتی لپه زرد تبریزی شناخته می شود. محصولات مشابه دیگری نیز در آذرشهر تولید می شوند اما کیفیت لپه زرد تبریزی به خاطر بالا بودن کیفیت نخود لپه ایرانی است که از کیفیت ظاهری و پخت بهتری برخوردار است.
همین بالا بودن کیفیت نیز بر قیمت تاثیرگذار بوده و قیمت لپه زرد تبریزی را در خرید و فروش هایی که انجام می شود بالاتر از رقبای خود قرار داده است.

تفاوت لپه ایرانی و خارجی

اگر بخواهیم لپه را در دسته بندی های مختلفی قرار دهیم می توان گفت لپه ایرانی تنها یک نمونه است که یا از نخود لپه چگنی، نخود شیرازی و یا نخود سیاه به دست می آید. اما در نمونه های خارجی ارقام مختلفی هست که هر کدام از آن ها سایزهای ریز، متوسط و درشت را به تولید می رسانند.
در بین لپه های خارجی، لپه زرد اتیوپی است که شباهت بسیاری به لپه تبریزی دارد و از این رو بسیاری این دو محصول را با یکدیگر اشتباه می گیرند و متاسفانه همین عدم شناخت عاملی برای خرید و فروش لپه غیر به جای لپه زرد تبریزی است.

 

کانادا 1 روس 1
منبع: حبوبات ایران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *