bigstock seeds legumes beans44731063

نوسانات قیمت حبوبات در بازار ایران

آیا مایل به دریافت لیست قیمت روز حبوبات هستید؟ آیا از دلایل نوسانات نرخ انواع حبوبات ایرانی و خارجی در بازار ایران مطلع هستید؟

انواع حبوبات نخود، لوبیا، عدس، لپه و ماش در بین مواد غذایی مورد مصرف در بازار ایران، خرید و فروش قابل توجهی را به خود اختصاص داده است. اما نکته مورد توجه در این محصول ثابت نبودن قیمت آن در طول سال است. در ادامه به دلیل این امر و همچنین چگونگی دریافت این قیمت ها اشاره خواهیم داشت.

دلیل تغییر قیمت حبوبات در بازار

تمامی حبوبات نام برده شده در ایران در کیفیت های مختلفی در بسیاری از مناطق مزروعی ایران کشت و برداشت می گردد. اما با این حال در برخی از فصول سال نیاز به واردات یکسری از این اقلام از بازارهای خارجی هستیم. بنابراین در بازار داخلی می توان به هر دو نوع حبوبات خارجی و ایرانی دسترسی داشت. اما قیمت آن به دلایلی همچون میزان واردات و صادرات، کاهش و افزایش محصول داخلی در ایران، قیمت ارز و شرایط گمرکی بستگی دارد. بنابراین در زمان خرید و فروش این عوامل هستند که قیمت را مشخص می کند.

به فرض در زمان برداشت هر نوع حبوباتی به دلیل حجم زیاد بار در بازار قیمت پایین است و رفته رفته با فاصله گرفتن از زمان برداشت قیمت افزایش می یابد. بخصوص اگر حبوباتی صادر نیز گردد حجم آن نوع محصول در بازار کمتر شده و قیمتش مضاعف خواهد شد. قیمت حبوبات وارداتی را نیز میزان واردات و قیمت دلار و غیره تعیین خواهد داد.

دریافت لیست قیمت روز حبوبات

لیست قیمت روز هر محصولی را می توان از مجموعه های آنلاین و شبانه روزی که در طول سال در حوزه موردنظر به طور دایم فعالیت دارند دریافت نمود. حوزه حبوبات نیز از این قاعده مستثنی نبوده و جهت دریافت نرخ روز آن باید با شرکت های فعال ارتباط گرفت. بازارهای اینترنتی معتبر حبوبات گزینه مناسبی در این امر هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *