650green lentils org68

بازار عدس کانادایی در ایران

علاوه بر عدس ایرانی، عدس خارجی نیز سالانه به کشور وارد می گردد، اما به چه دلیل عدس کانادایی نسبت به دیگر محصولات مشابه در بازار ایران دارای استقبال خوبی است؟

یکی از حبوبات پرمصرف در ایران عدس است. این محصول به دو روش دیم و آبی در مزارع حاصلخیز لرستان، اردبیل، کرمانشاه و غیره به دو رنگ سبز و قرمز کشت می شود. عدس سبز که عدس رسمی نام دارد دارای مصرف بیشتری نسبت به عدس قرمز یا همان دال عدس است که البته هر دو عدس در رژیم غذایی ایرانیان دارای تراز مناسبی است. اما اشاره به این نکته لازم است که با وجود تولید عدس ایرانی در کشور خودمان سال های بسیاری است شاهد واردات عدس خارجی و استقبال بازار داخلی از آن هستیم. به دلایلی همچون کم بودن تولید، قیمت مناسب تر عدس خارجی، شکل ظاهری مناسب تر و یکدست تر بودن بار وارداتی، هر ساله لزوم واردات این محصول در بازار ایران حس شده است.

واردات انواع عدس کانادایی

کانادا کشوری است که سال های زیادی است صادر کننده عدس سبز به بسیاری از کشورهاست. عدس این کشور در گریدهای مختلف با برندهای مشخصی به بازارهای خارجه صادر می گردد. از برندهای شناخته شده عدس کانادایی که در ایران استقبال خرید خوبی دارد می توان از عدس ساسکن، ویکتوریا، ایلتا، سیمپسون، اگری کام، هاروست، رونق نام برد، که البته هر کدام در سه گرید مختلف وارد می گردد. هر چه گرید یک عدس پایین تر باشد کیفیت مطلوب تری نیز داراست.

در مجموع انواع عدس کانادایی به علت تامین عدس ریز و درشت بازار با کیفیتی قابل قبول استقبال بسیار بیشتری نسبت به دیگر عدس های خارجی همچون عدس روس، استرالیا، قزاقستان و غیره در بازار ایران دارد بطوریکه توجه تجار زیادی را به خود جلب کرده است. افزایش تعداد وارد کننده ها نیز علاوه بر تامین نیاز سالانه بازار، منجر به این شده است که عدس کانادایی با قیمتی رقابتی در سطح کشور خرید و فروش گردد بطوریکه در اغلب مواقع قیمت این عدس از عدس ایرانی پایین تر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *