irani

بازار فروش انواع لپه

فعالان حوزه حبوبات در زمان خرید و فروش لپه در بازار داخلی با انواع این محصول مواجه هستند. تنوع زیاد این محصول منجر به سهولت عرضه و خریداری حبوبات لپه می گردد.

انواع لپه موجود در بازار

بالای نود درصد لپه موجود در بازار ایران در کارخانه های لپه سازی آذرشهر تبریز که قطب تولید لپه ایران می باشد، تولید می گردد. لپه محصول فرآوری شده نخود است. نخود استفاده شده برای تولید لپه، نخود لپه نام دارد که از ایران و کشورهای خارجی برای تولید لپه راهی کارخانه ها می شود. بسته به نوع نخود لپه، لپه تولید شده همان نام را به خود می گیرد. از این رو در لپه ایرانی، نخود لپه استفاده شده برداشت ایران است و به همین ترتیب لپه استرالیا و اتیوپی و غیره نیز محصول فرآوری شده نخود لپه استرالیا و اتیوپی می باشد.

تفاوت لپه ریز و درشت

لپه به دو شکل ریز و درشت تولید می گردد. برخلاف سایر حبوبات هر مقدار سایز لپه ریزتر باشد کیفیت مرغوب تری دارا بوده و خوش پخت تر است. در نتیجه قیمت بالاتری نیز داراست. لپه اگر دستچین، سورت و یا لیرز نیز شود به مرغوبیت آن افزوده می گردد. همه نوع لپه های موجود در بازار از جمله لپه ایرانی، لپه اتیوپی، لپه روسیه، لپه استرالیا، لپه تانزانیا و غیره به دو شکل ریز و درشت، سورت شده و سورت نشده خرید و فروش می گردد. این تفاوت در نوع لپه های عرضه شده، بازار را از انواع حبوبات لپه اشباع می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *