صادرات حبوبات به عراق در سال 1401

با توجه به ممنوعیت صادرات حبوبات به عراق، افغانستان، پاکستان و دیگر کشورها هم اکنون صادرات نخود به این کشورها امکانپذیر بوده و قیمت حبوبات صادراتی در سال 1401 با توجه به تناژ خرید عمده شما تعیین می شود.

آنچه در این مقاله می خوانید:

صادرات حبوبات به عراق در سال 1401

صادرات حبوبات عمده به عراق

مدتی است که بنابر دلایل مختلف صادرات انواع حبوبات با ممنوعیت روبرو شده و تاجران فعال در زمینه صادرات حبوبات اجازه فروش این محصولات را در بازارهای خارجی ندارند.

اما در میان انواع حبوبات صادراتی، نخود از جمله محصولاتی است که در سال 1401 امکان صادرات آن به کشورهای مختلف از جمله کشورهای همسایه وجود دارد. از این رو افراد بسیاری با خرید عمده نخود کرمانشاه با توجه به نیاز و سلیقه بازار هدف خود این محصول را در تناژهای مختلفی روانه بازارهای خارجی می کنند.

در زمینه صادرات نخود در سال 1401 نیز لازم است بدانید با توجه به حجم بالای صادرات در سال جاری، متاسفانه حجم نخود موجود در بازار به حداقل میزان خود در امسال رسیده و حتی ممکن است تا رسیدن فصل برداشت جدید این محصول با کمبود نیز مواجه شویم.

صادرات نخود به عراق، افغانستان و پاکستان در سال 1401 نیز رشد چشمگیری داشته است

صادرات حبوبات عمده

صادرات حبوبات از ایران

در سال های گذشته و با توجه به میزان کشت انواع حبوبات علاوه بر تامین نیاز داخلی امکان

  • صادرات نخود
  • صادرات لپه
  • صادرات عدس
  • صادرات لوبیا

و همچنین صادرات ماش برای کشور ایران وجود داشت. در این میان کشورهای نیز به عنوان بازار هدف حبوبات صادراتی ایران به شمار می رفتند که علاوه بر

  • صادرات حبوبات به عراق
  • صادرات حبوبات به افغانستان
  • صادرات حبوبات به پاکستان

حجم بالایی از صادرات حبوبات ایران به کشورهای دیگری از قبیل عمان، قطر، امارات، دبی، ترکیه، ارمنستان و حتی کشورهای اروپایی نیز اختصاص داده می شد. اما امروزه و با وجود ممنوعیت های ایجاد شده برای صادر کردن حبوبات، تنها نخود صادر می شود و دلیل اصلی آن هم می تواند تولید در حجم بالا و بیشتر از میزان مصرف داخلی دانست.

پس باید گفت در میان تمامی حبوبات، نخود به دلیل تولید مازاد بر مصرف ایرانیان، بدون پرداخت هیچ عوارضی امکان صادرات دارد. بنابراین به دلیل کیفیت بالا و مقرون به صرفه بودن صادرات نخود، نخود در صدر حبوبات صادراتی ایران قرار دارد.

صادرات حبوبات به عراق

همانطور که پیش تر به این موضوع اشاره شد در میان کشورهای عربی و همسایه، عراق در طول سال خواهان صادرات نخود و صادرات لوبیا سفید است و حجم بالایی از این محصولا  را از ایران روانه بازارهای خود می کند.

از این رو هر ساله حجم بالایی از انواع نخود و لوبیا سفید ایرانی برای صادرات به این کشور عرضه شده و تاجران بسیاری در این تامین بار صادراتی این کشور فعالیت دارند.

صادرات نخود کرمانشاه به عراق

صادرات نخود کرمانشاه به عراق

نخود کرمانشاه با توجه به کیفیت بسیار مطلوبی که دارد و در عین حال از قیمت مناسبی نیز برخوردار می باشد علاوه بر تامین نیاز داخلی، از عمده محصولات صادراتی به کشور عراق است. در زمینه صادرات حبوبات به عراق لازم است بدانید عراقی ها بیشتر نخودهای سایز ریز را انتخاب و خریداری می کنند.

بنابراین خرید عمده نخود ریز فلافلی یا همان سایز 5-6 برای تهیه حمص در عراق در تناژ بالایی صورت می گیرد. ضمن اینکه اغلب مصرف کنندگان نخود در کشور عراق نخود سایز کوچک از جمله 7-8 و یا در موارد نادر نخود سه خان کرمانشاه را خرید می کنند که البته قیمت ارزانتری نیز نسبت به دیگر انواع نخود در کرمانشاه دارد.

در این راستا ما در شرکت حبوبات الیزا بهترین و باکیفیت ترین نخود کرمانشاه را جهت صادرات به عراق برای شما تامین نموده و ضمن ارائه مناسب ترین قیمت ها، بیشترین سود را برای شما در نظر می گیریم.

باکیفیت ترین انواع نخود کرمانشاه را به صورت بوجاری و دستچین برای صادرات به عراق، افغانستان و پاکستان از ما بخواهید

صادرات لوبیا سفید به عراق

یکی دیگر از محصولاتی که در حوزه صادرات حبوبات به عراق اهمیت بسیاری دارد، لوبیا سفید ایرانی یا همان فاصولیا عراقی است. در واقع با توجه به پایین بودن میزان مصرف لوبیا سفید در کشور، اغلب تولیدکنندگان این محصول در کشور ایران به دنبال صادرات لوبیا سفید به عراق هستند تا ضمن ارزآوری به کشور و تامین نیاز بازار عراق بتوانند محصولات خود را در تناژ بالا و با سود بهتری به فروش برسانند.

در این میان لوبیا سفید خمین بهترین گزینه صادراتی است که هرساله در مقادیر بالایی به بازار عراق وارد می شود. اما با وجود محدودیت های صادرات این محصول امروزه امکان عرضه آن به عراق ممنوع می باشد. هر چند که در برخی موارد برخی از تاجران فعال در زمینه صادرات حبوبات به عراق همچنان این محصول را صادر می کنند. پس در صورتی که به دنبال یک مرکز معتبر برای تامین لوبیا سفید صادراتی هستید می توانید با ما در الیزا تماس گرفته و بهترین کیفیت را به همراه مناسب ترین قیمت از ما بخواهید.

نحوه صادرات حبوبات به عراق

وجود راه های ارتباطی متعدد و گذرگاه های مختلف در مرزهای ایران و عراق، امکان صادرات حبوبات به عراق از راه های مختلفی وجود دارد. بنابراین لازم است بدانید حبوبات صادراتی مورد نظر با توجه به اینکه قرار است به کدام شهر در کشور عراق فرستاده شود از مرزهای مختلفی باید عبور کند.

در این راستا اگر صادرات حبوبات به عراق در شهرهای جنوبی این کشور صورت بگیرد از گمرک های مهران و شلمچه عبور می کند و اگر بخواهد به شهرهای شمالی و منطقه کردستان عراق ارسال شود باید از گمرک پرویزخان و باشماق عبور کند.

برای صادرات نخود به عراق انجام امرو گمرکی خود را به ما در شرکت حبوبات الیزا بسپارید

صادرات حبوبات بسته بندی

صادرات حبوبات بسته بندی شده به عراق

اما علاوه بر صادرات حبوبات به عراق به صورت فله، حبوبات بسته بندی از جمله نخود بسته بندی نیز می تواند گزینه مناسبی برای عرضه در بازارهای این کشور باشد.

در این راستا لازم است بدانید ما در مجموعه بازرگانی الیزا بهترین و باکیفیت ترین نخود کرمانشاه را در فضایی کاملا بهداشتی، بوجاری، سورت و پولیش کرده ایم تا محصولی کاملا تمیز و پاک شده را با نام نخود بسته بندی هومسا به دست شما برسانیم.

ضمن اینکه با رعایت تمامی استانداردهای لازم محصولی صادراتی را تهیه نموده ایم که در بسته های 900 گرمی از جنس سلفون تهیه شده است و به طور مستقیم از کارخانه و بدون واسطه در سراسر کشور و برای عرضه صادراتی ارائه می شود.

برای استعلام قیمت عمده حبوبات بسته بندی هومسا و ثبت سفارش تنها کافیست به وبسایت حبوبات هومسا مراجعه نمایید.

قیمت حبوبات صادراتی در ایران

قیمت روز حبوبات صادراتی

در حوزه صادرات حبوبات به عراق، مسئله قیمت اهمیت بسیاری دارد، از این قصد داریم در این بخش به صورت کاملاً مختصر برخی عوامل موثر بر قیمت حبوبات صادراتی را برشماریم، بنابراین اگر به دنبال ارزانترین قیمت حبوبات صادراتی هستید ر این بخش ما را همراهی کنید.

غالباً قیمت حبوبات صادراتی را نوع حبوبات و کیفیت آن تعیین می کند. به طوری که مثلا نخود کرمانشاه از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار است اما قیمت نخود ریز کرمانشاه با نخود درشت کرمانشاه اختلاف بسیاری دارد.

از طرفی دیگر میزان تولید محصول نیز می تواند به عنوان عامل مهم دیگری در صادرات حبوبات به عراق به ویژه قیمت نخود صادراتی نقش داشته باشد. هر چند که موارد دیگری از قبیل

  • نوسانات ارزی و شرایط اقتصادی کشور
  • میزان صادرات و واردات حبوبات
  • خرید مستقیم و بدون واسطه
  • میزان تمیزی و ضایعات بار
  • تناژ درخواستی مشتری
  • هزینه های حمل و نقل

و بسیاری موارد دیگر نیز هر یک به نوبه خود تاثیر مستقیمی بر قیمت این محصولات دارند. از نظر قیمت لوبیا سفید صادراتی نیز لازم است بدانید نرخ فروش عمده این محصول نیز بنابر دلایل مختلفی متفاوت خواهد بود. ضمن اینکه

  • امساله بودن محصول
  • سایز و یکدست بودن آن
  • کیفیت پخت و طعم

میزان دانه های پوچ، شکسته و کرم در خورده در بار و بسیاری پارامترهای دیگر می تواند نرخ خرید عمده این محصول را در بازارهای صادراتی دستخوش تغییر کند.

حبوبات صادراتی عمده با قیمت مناسب

فروش حبوبات صادراتی عمده با قیمت مناسب

 شرکت صادرات حبوبات الیزا با سال ها تجربه در زمینه تامین انواع حبوبات صادراتی در حوزه صادرات حبوبا به عراق از جمله نخود و لوبیا سفید می تواند خدمات ارزنده ای را به شما ارائه بدهد.

در این زمینه شما می توانید علاوه بر خرید مستقیم و بدون واسطه قیمت کف بازار را برای خرید انواع حبوبات صادراتی بپردازید ضمن اینکه ما در حبوبات الیزا

  • انواع نخود و لوبیا سفید صادراتی را در کیسه های 30 کیلویی برایتان تامین می کنیم.
  • در هر فصلی از سال سفارش شما را انجام می دهیم.
  • امکان ایجاد برند و کیسه دلخواه برای مشتریان را فراهم نموده ایم.
  • در زمینه صادرات نخود به عراق تمامی امور گمرکی را انجام می دهیم.
  • در زمینه صادرات لوبیا سفید به عراق بار شما را از درب کارخانه تامین می کنیم.

بعلاوه اینکه می توانید همه روز و تنها با یک تماس تلفنی یا ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی علاوه بر دریافت لیست قیمت حبوبات صادراتی از مشاوره های رایگان ما نیز در این زمینه بهره مند شوید.

6 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *